Ana içeriğe atla

SOSYAL MEDYANIN GÜCÜ

New York Times yazarı Thomas L. Friedmann The World is Flat kitabında küreselleşmenin siyaset, ekonomi ve teknoloji açısından aşama aşama anlatırken kitabına çok güzel bir isim vermiş aslında: Dünya Düzdür. Dünya’nın coğrafi olarak kutuplardan basık, ekvatordan şişkince ve küre şeklinde olduğunu biliyoruz fakat teknolojide, haberleşmede, pazarlamada Dünya internetin ve haberleşme teknolojilerinin yaygınlaşmasıyla (2G,3G,4G) düz bir hale geldi. Artık saat farkı bile olmaksızın istediğimiz kişiyle görüşebiliyoruz, istediğimiz ürünün lansmanını istediğimiz ülkeye internet yoluyla yapıyoruz, üstüne üstük başka ülkelerdeki taşeron firmalara kendi işimin bir kolunu yaptırabiliyoruz.
İnternetin yaygınlaşması hayatımıza yepyeni bir olguyu getirdi: Sosyal Medya. İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte insanlar saatlerce bilgisayarlarının başından kalkmıyor üstüne üstük teknolojinin gelişimiyle çıkan tablet bilgisayarlar ve smart phonelarla birlikte internetin taşınabilir halinden de yararlanarak 7/24 internette olabiliyorlar. Bu durumun insanları yalnızlaştırdığı, asosyal bir hale getirdiği söyleniyordu. Pew internet araştırma merkezinin ABD’nin doğusundaki Pennslyvanya Eyaleti Üniversite’sinde yaptığı araştırmada internetin insanları yalnızlaştırmadığını aksine sosyal medya siteleri ile insanların daha da sosyalleştiğini, bu yolla daha çok insanla kontak kurduğunu ortaya çıkartmıştır. Günümüzde yeni arkadaşlıkların edinildiği, var olan arkadaşlıkların kopmadan devam ettiği, yapılan güncellemelerin beğenildiği, her geçen gün sosyal medyayı kullanan kullanıcıların arttığı, eski kullanıcıların neredeyse bağımlı olduğu, yeni sosyal ağ sitelerinin açıldığı görülmektedir. Bu durum kurum ve kuruluşları da şirketleri adına sosyal medyada bulunmaya itmiştir. Enformasyon her geçen gün günlük hayatın derinlerine kadar ilerlemektedir. Yakında neredeyse enformasyondan başka bir şey konuşulmayacaktır. Bu kadar bilgiyi derlemede, geniş kitlelere ulaştırmada kullanılacak en iyi şey Dünya’nın düzlüğüdür. Yani küreselleşme. Küreselleşme medyayı yeniden biçimlendirmektedir. Kişi internette istediği gibi içerik üretmekte ve bunu rahatlıkta yaymaktadır. Dolayısıyla hedef kitleye ulaşmanın en kolay yollarından bir tanesi de sosyal medya oluşturmaktır. İnternet kullanımının geniş olduğu bölgelerde sosyal medya gerek kurumsal gerek de bireysel anlamda gücünü arttırmaktadır. 

Kurumlar hangi amaçlar için sosyal medyadan nasıl faydalanabileceklerini, sosyal medyanın nasıl işe yarayacağını tespit etmelidirler. Örneğin Dell Bilgisayar Twitter’ı kullanarak milyonlarca dolarlık satışlar yaparak sosyal medyanın sağladığı avantajlardan yararlanmıştır. Tüm reklamcılar, pazarlamacılar ve içerik üretecilerin iletişim stratejilerinin içinde mutlaka sosyal medya olmalıdır. Günümüze bakarsak eğer büyük kurumlar, iyi reklamcılar ve pazarlamacılar sosyal medyanın gücünü çoktan fark etmiş ve yollarını ona göre çizmiş durumda. Reklamcıların viral reklamları sosyal sitelerde sürekli paylaşılır durumda. Aynı zamanda sosyal medya kurumların hitap ettiği hedef kitlelerin tepkilerini, müşteri memnuniyetini ölçmek konusunda da çok önemli bir mecra. 

ABD Başbakanı Obama seçim propagadansının bir ayağını internette yapmıştır. Obama’nın web sayfası taraftarlarının kendi bloglarını kurmasına izin verecek şekilde düzenlenmiştir. İnterneti sosyal paydaşlarıyla iletişim kurmak amacıyla da kullandığı için insanların birbirleriyle konuşmaları ve oy verme oranları artmıştır. Youtube ve sosyal ağlarda da seçim konuşmalarını ve reklamlarını yayınlayarak geniş bir genç seçmen kitlesine ulaşmayı başarmıştır. Obama’nın sosyal medyayı bu denli kullanışı kurum ve kurulaşların dikkatini çekerek onların da bu alana yönlenmesini sağlamıştır. Ülkemizde de sosyal medyanın gücü fark edilmektedir. Anadolu Hayat Emeklilik Facebook’u kullanarak milyonlarca kişiye ulaşmıştır. Anadolu Hayat Emeklilik kendine ait Facebook sayfasında kişileri eğlenceli bir biçimde Anadolu Hayat’tan emekli olma fırsatını anlatıyor. Sosyal Medya’yı doğru bir şekilde kullanan bir diğer şirket ise Pegasus. Pegasus kendi sitelerinde açtığı bir bölümde yaptığı yarışmada soruyu doğru cevaplayan 1., 50. ve 100. kişiye uçak bileti hediye etmiştir. Kurumlar kendilerine fayda sağlayacak şekilde sosyal medyayı kullanmaya devam ederlerse karlı çıkmaya devam edeceklerdir. Sosyal Medya’nın gücü ve önemi sadece özel kuruluşlar tarafından değil kamu kurum ve kuruluşları tarafından da dikkat çekmiştir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ÖLÜMÜNÜN 14. YILINDA AHMET KAYA'NIN FEVKALE ONURLU VE HAZİN ÖYKÜSÜ - OLMASAYDI SONUMUZ BÖYLE !

HABER: TÜLAY ESEN “B ilimle anla beni felsefeyle anla, tarihle anla ve öyle yargıla.” demişti Ahmet Kaya 1988 yılında çıkarttığı ‘Başkaldırıyorum’ albümünde. Ve yıl 2014; Ahmet Kaya’nın tarihin unutulmaz kahramanlarının yattığı Pere Lachaise Mezarlığı’na gömülmesinin üstünden tam 14 yıl geçti. Günün konjonktürü onu tarihle anlamıştı artık. Ahmet Kaya’yı vatan haini ilan edenler, ona bir ödül gecesinde çatal-bıçak fırlatanlar, haberlerin üst başlığından kendisine küfür edenler bugün ondan özür diliyor, mezarına gidiyor ve başka bir dilden söylenecek bir şarkı ile ülkenin bölünmeyeceğini, aksine tüm halkların birbirine yaklaşacağını anlıyorlardı. Tarih 16 Kasım 2000… Sürgünde bir öfkeli adam. Aynı zamanda buruk ve kırgın… Öfkesinin keskinliği bu yüzden. Zamansız ve iç burkucu bir ölüm onunkisi. Hesapsız ve kitapsız bir gidiş. Ölümünden iki gün sonra kalabalıklar tabutunun başında yas tutuyor. Yer Paris Lachaise Mezarlığı, kızı Melisa ve eşi Gülten Kaya da orada. Gülten Kaya

YOLU AUTOBAN'DAN GEÇEN MİMARİ

RÖPORTAJ: TÜLAY ESEN Sefer Çağlar ve Seyhan Özdemir 2003 yılında kurdukları    ‘Autoban’ adlı tasarım ofisi ile 12 yılı aşkın süredir yurt içinde ve yurt dışında kafe ve restoran tasarımları, konut, otel, perakende mağazaları, ofis, sinema salonu, öğrenci yurtları ve mobilya tasarımları gibi pek çok alanda çalışmalar yapmaya devam ediyor. 2012 yılında Ulus Savoy Projesi’nin sosyal alanlarını yapan Autoban ekibi havacılığa olan ilgileriyle bu sektörde de önemli    projelere imza attı. Atatürk Havalimanı CIP projesinden sonra son olarak “mikro mimari” yaklaşımı ile yaptıkları Bakü Haydar Aliyev Havaalanı iç mekan tasarımı ile 2014 yılı ‘Red Dot’ tasarım ödüllünün sahibi oldu. Yurt dışında yaptıkları işlerle kendinden söz ettiren başarılı ekip bu yıl, Londra’da dünya mutfağına kendine has yorumlar getiren ünlü restoran girişimcisi Alan Yau’ya ait iki restoranın tasarımını üstlendi. Sefer Çağlar, Seyhan Özdemir ve Efe Aydar ortaklığı ile ilerleyen 35 kişilik Autoban ekibi s

EVANTHIA REBOUTSIKA: MÜZİKLE ÖZGÜRLEŞİYORUM

RÖPORTAJ: TÜLAY ESEN B azı insanların sanat yaşamı henüz kendileri doğmadan çiziliyor sanki. Sanatla içli-dışlı bir ailenin çocuğuysanız, sanatçı olmak kaderiniz oluyor ve belki en fazla hangi dalında devam edeceğinize dair tercihlerde siz müdahil olabiliyorsunuz. Serin bir kasım sabahı Yunanistan’ın cennet misali yarım adalarından Mora’nın Achaea şehrinde dünyaya gözlerini açan Evanthia Reboutsika, böylesi sanatçılardan. Çocukluk yıllarını erkek kardeşi Ploutarchos, kız kardeşleri Maria ve Ioanna ile beraber Yunanistan’ın 3. büyük şehri Patras’ta geçiren Reboutsika, doğuştan kaderi tayin edilen sanatçılardandır. Zira babası geçimlerini şehirdeki küçük sinema salonu olan Rex ile sağlıyordur ve annesi aynı salonda gişe memuresi ya da yer gösterici olarak eşine yardım ediyordur. Küçük Evanthia, her ne kadar daha konuşmayı dahi öğrenmeden filmlerle içli dışlı olduğu için aktrist olmak istese de, izlediği filmlerin müzikleri onu daha çok etkilemiştir. Ve müziğe büyük bir yatkınlığ