New York Times yazarı Thomas L. Friedmann The World is Flat kitabında küreselleşmenin siyaset, ekonomi ve teknoloji açısından aşama aşama anlatırken kitabına çok güzel bir isim vermiş aslında: Dünya Düzdür. Dünya’nın coğrafi olarak kutuplardan basık, ekvatordan şişkince ve küre şeklinde olduğunu biliyoruz fakat teknolojide, haberleşmede, pazarlamada Dünya internetin ve haberleşme teknolojilerinin yaygınlaşmasıyla (2G,3G,4G) düz bir hale geldi. Artık saat farkı bile olmaksızın istediğimiz kişiyle görüşebiliyoruz, istediğimiz ürünün lansmanını istediğimiz ülkeye internet yoluyla yapıyoruz, üstüne üstük başka ülkelerdeki taşeron firmalara kendi işimin bir kolunu yaptırabiliyoruz.
İnternetin yaygınlaşması hayatımıza yepyeni bir olguyu getirdi: Sosyal Medya. İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte insanlar saatlerce bilgisayarlarının başından kalkmıyor üstüne üstük teknolojinin gelişimiyle çıkan tablet bilgisayarlar ve smart phonelarla birlikte internetin taşınabilir halinden de yararlanarak 7/24 internette olabiliyorlar. Bu durumun insanları yalnızlaştırdığı, asosyal bir hale getirdiği söyleniyordu. Pew internet araştırma merkezinin ABD’nin doğusundaki Pennslyvanya Eyaleti Üniversite’sinde yaptığı araştırmada internetin insanları yalnızlaştırmadığını aksine sosyal medya siteleri ile insanların daha da sosyalleştiğini, bu yolla daha çok insanla kontak kurduğunu ortaya çıkartmıştır. Günümüzde yeni arkadaşlıkların edinildiği, var olan arkadaşlıkların kopmadan devam ettiği, yapılan güncellemelerin beğenildiği, her geçen gün sosyal medyayı kullanan kullanıcıların arttığı, eski kullanıcıların neredeyse bağımlı olduğu, yeni sosyal ağ sitelerinin açıldığı görülmektedir. Bu durum kurum ve kuruluşları da şirketleri adına sosyal medyada bulunmaya itmiştir. Enformasyon her geçen gün günlük hayatın derinlerine kadar ilerlemektedir. Yakında neredeyse enformasyondan başka bir şey konuşulmayacaktır. Bu kadar bilgiyi derlemede, geniş kitlelere ulaştırmada kullanılacak en iyi şey Dünya’nın düzlüğüdür. Yani küreselleşme. Küreselleşme medyayı yeniden biçimlendirmektedir. Kişi internette istediği gibi içerik üretmekte ve bunu rahatlıkta yaymaktadır. Dolayısıyla hedef kitleye ulaşmanın en kolay yollarından bir tanesi de sosyal medya oluşturmaktır. İnternet kullanımının geniş olduğu bölgelerde sosyal medya gerek kurumsal gerek de bireysel anlamda gücünü arttırmaktadır.
İnternetin yaygınlaşması hayatımıza yepyeni bir olguyu getirdi: Sosyal Medya. İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte insanlar saatlerce bilgisayarlarının başından kalkmıyor üstüne üstük teknolojinin gelişimiyle çıkan tablet bilgisayarlar ve smart phonelarla birlikte internetin taşınabilir halinden de yararlanarak 7/24 internette olabiliyorlar. Bu durumun insanları yalnızlaştırdığı, asosyal bir hale getirdiği söyleniyordu. Pew internet araştırma merkezinin ABD’nin doğusundaki Pennslyvanya Eyaleti Üniversite’sinde yaptığı araştırmada internetin insanları yalnızlaştırmadığını aksine sosyal medya siteleri ile insanların daha da sosyalleştiğini, bu yolla daha çok insanla kontak kurduğunu ortaya çıkartmıştır. Günümüzde yeni arkadaşlıkların edinildiği, var olan arkadaşlıkların kopmadan devam ettiği, yapılan güncellemelerin beğenildiği, her geçen gün sosyal medyayı kullanan kullanıcıların arttığı, eski kullanıcıların neredeyse bağımlı olduğu, yeni sosyal ağ sitelerinin açıldığı görülmektedir. Bu durum kurum ve kuruluşları da şirketleri adına sosyal medyada bulunmaya itmiştir. Enformasyon her geçen gün günlük hayatın derinlerine kadar ilerlemektedir. Yakında neredeyse enformasyondan başka bir şey konuşulmayacaktır. Bu kadar bilgiyi derlemede, geniş kitlelere ulaştırmada kullanılacak en iyi şey Dünya’nın düzlüğüdür. Yani küreselleşme. Küreselleşme medyayı yeniden biçimlendirmektedir. Kişi internette istediği gibi içerik üretmekte ve bunu rahatlıkta yaymaktadır. Dolayısıyla hedef kitleye ulaşmanın en kolay yollarından bir tanesi de sosyal medya oluşturmaktır. İnternet kullanımının geniş olduğu bölgelerde sosyal medya gerek kurumsal gerek de bireysel anlamda gücünü arttırmaktadır.
Kurumlar hangi amaçlar için sosyal medyadan nasıl faydalanabileceklerini, sosyal medyanın nasıl işe yarayacağını tespit etmelidirler. Örneğin Dell Bilgisayar Twitter’ı kullanarak milyonlarca dolarlık satışlar yaparak sosyal medyanın sağladığı avantajlardan yararlanmıştır. Tüm reklamcılar, pazarlamacılar ve içerik üretecilerin iletişim stratejilerinin içinde mutlaka sosyal medya olmalıdır. Günümüze bakarsak eğer büyük kurumlar, iyi reklamcılar ve pazarlamacılar sosyal medyanın gücünü çoktan fark etmiş ve yollarını ona göre çizmiş durumda. Reklamcıların viral reklamları sosyal sitelerde sürekli paylaşılır durumda. Aynı zamanda sosyal medya kurumların hitap ettiği hedef kitlelerin tepkilerini, müşteri memnuniyetini ölçmek konusunda da çok önemli bir mecra.
ABD Başbakanı Obama seçim propagadansının bir ayağını internette yapmıştır. Obama’nın web sayfası taraftarlarının kendi bloglarını kurmasına izin verecek şekilde düzenlenmiştir. İnterneti sosyal paydaşlarıyla iletişim kurmak amacıyla da kullandığı için insanların birbirleriyle konuşmaları ve oy verme oranları artmıştır. Youtube ve sosyal ağlarda da seçim konuşmalarını ve reklamlarını yayınlayarak geniş bir genç seçmen kitlesine ulaşmayı başarmıştır. Obama’nın sosyal medyayı bu denli kullanışı kurum ve kurulaşların dikkatini çekerek onların da bu alana yönlenmesini sağlamıştır.
Ülkemizde de sosyal medyanın gücü fark edilmektedir. Anadolu Hayat Emeklilik Facebook’u kullanarak milyonlarca kişiye ulaşmıştır. Anadolu Hayat Emeklilik kendine ait Facebook sayfasında kişileri eğlenceli bir biçimde Anadolu Hayat’tan emekli olma fırsatını anlatıyor. Sosyal Medya’yı doğru bir şekilde kullanan bir diğer şirket ise Pegasus. Pegasus kendi sitelerinde açtığı bir bölümde yaptığı yarışmada soruyu doğru cevaplayan 1., 50. ve 100. kişiye uçak bileti hediye etmiştir. Kurumlar kendilerine fayda sağlayacak şekilde sosyal medyayı kullanmaya devam ederlerse karlı çıkmaya devam edeceklerdir. Sosyal Medya’nın gücü ve önemi sadece özel kuruluşlar tarafından değil kamu kurum ve kuruluşları tarafından da dikkat çekmiştir.
Yorumlar
Yorum Gönder